Att känna oro.

Man ska inte måla fan på väggen
så varför gör jag alltid det?

Inatt tror jag att jag kommer
nej förlåt
jag är säker på att jag kommer att snurra runt i lakanen
trassla in mig
& inte få en blund i ögat.

Denna gången handlar det inte om någon dum pojke
nu handlar det om något så mycket större
viktigare
finare
Mer smärtsamt.

Jag borde sluta upp
för jag vet inget än
Men så fungerar inte jag.

Jag målar hela världen svart
för det är väl den färgen fan har?
När jag kanske egentligen inte borde måla den alls.

Det får mig att inse att jag borde leva i nuet
jag är väldigt dålig på det
Fram för allt lever jag oftast i dåtid
det är inte bra
Man måste blicka framåt.

Just nu tror jag bara att världen kommer att stå still
för en kväll
för jag tänker på någon som på riktigt betyder något.


Alla mina tankar stannar nog där i natt
& Morfar
nu behöver jag dig mer än någonsin.

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Hejsan!

Så otroligt fint skrivet! Jag glömmer också leva i nuet, det är svårt. Det är ju dåtiden som format en och i framtiden bor ens drömmar och vem vill inte vara i drömmarnas land :)?

Kul att hitta till någon man känner o läsa lite mer personligt än allt det där ytliga tjafset (som jag iofs också är bra på att tjata om :)).

Hoppas du mår bra iaf trots din oro!

Kram/ Jennifer o tack för tipset. Ska faktiskt till Malmö i nästa vecka o får hoppas tältet finns där.

2011-07-28 @ 09:08:38
URL: http://www.roomharmony.se/etthornaveden
Postat av: Pappa

Som jag så många gånger sagt förut, du skriver mycket vackert.

Framför (tyvärr) allt när du är lite smådeppig.

Börjat väl trots allt hitta ganska många positiva rader i din blogg numera, vilket naturligtvis gläder mig oerhört mycket.

2011-07-31 @ 11:37:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0