Hej mitt vinterland, uäak!

Vaknar upp av att jag får ett sms av Pappa. Han avråder mig att köra till Maria eftersom "fyfan vad snö" det är. Snö? Va vad menar han? Jag har legat trygg i min lilla kokong hela natten & har inte en aning om att hela världen förvandlats till ett vinterland. Vilket jag upptäcker att den har när jag kliver upp & tittar ut genom fönstret.
Vitt vitt vitt så långt ögat kan nå. Snöklädda hus & vägar utan spår.
Jag vill inte mer nu! Bad jag inte om vår va? Tror inte den där snubben lyssnar på mig alltså.
Så ist för att göra mig redo för att köra till Misan får jag nu hitta på ngt annat att sysselsätta mig med idag. Städa ut julen kanske? Bilen måste jag iaf lämna tillbaka. Jippy vad kul att gräva fram den liksom!
Men först ska jag roa mig med Svenska Hollywoodfruar & frukost!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0