I'm so skinny it hurts.

Sunny Saturday. Idag avböjde jag. Det ger mig lite ångest. Men, samtidigt så känner jag att jag verkligen behövde det.
Ikväll ska vi ut & äta med Familjen, "fira" Lillebror lite eftersom han inte är hemma sen på sin födelsedag. Så det ser jag fram emot. Får se om jag unnar mig ett glas vin då, eller om det blir bilen.. Måste iaf köra & hämta ut ett paket innan dess, så att jag har ngt att underhålla mig själv med sen när jag kommit hem..
Under dagen ska jag nog mest roa mig med att göra sånt som måste göras; damma, byta till fiskarna & annat sånt skoj.
& nu kära vänner. Nu ska vi prata om en viktig sak. Nämligen nackdelarna med att vara smal. För vet ni att det även finns såna? I dagens vikthets tycks man bara se fördelarna med att vara smal. Dum-Kissie käkar barnmat för att hennes revben ska synas. Jag spyr.
För här sitter jag med mitt beniga arsle & har såå fruktansvärt ont för att jag, på fullaste allvar ( & ursäkta detaljrikedomen.. ) har fått ett SÅR precis nedanför svanskotan efter att jag legat på pilatesbollen på gymmet.
Samma sak minns jag att det var när jag som yngre tjej gick på ridning, olidligt.
Jag kan alltså inte göra situps på den där bollen p g a mitt arsle, & jag menar.. om man vill vara smal så vill man väl vara fit också?
Dessutom fryser man jäävligt mkt när man är smal. Fråga vem som. Jag fryser nästan jämt. När andra människor sitter i kortärmat kan jag sitta fullt påpälsad. Hemma hos Familjen brukar Mamma koka medans jag kan sitta & huttra under den stickade filten..
Nej, lite skämt & lite allvar.. Man ska vara i en kropp man trivs i. Tyvärr tror jag att bara att många tror att man blir automatiskt lycklig för att man blir smal. Så fungerar det tyvärr inte.. Är du inte trygg i dig själv så spelar det ingen roll hur smal du blir.
& att leva efter en idiotisk barnmatsdiet fungerar inte i längden, tro mig.
Mat är till för att avnjutas. Jag älskar mat! Blir alldeles skräckslagen av bara tanken på att endast äta för att man måste & inte för att det är gott...
Så snälla söta tjejer små. Inse värdet av er själva & gå inte på allt det där..
En bild då? & sen hejdå?
Gullungen själv när hon testade camen för några veckor sedan.

Kommentarer
Postat av: Elene:)

Jo jag längtar sjukt mycket efter studenten:) så kul det ska bli



Kramar

2011-02-26 @ 12:48:39
URL: http://theelene.blogg.se/
Postat av: johanna

aw, tack så jätte mycket :D

men var inte rädd för att ge kritik, blir bara glad :)

2011-02-26 @ 13:12:58
URL: http://bbarajjjohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0