Changes.

Det kommer en tid då man inser att man måste ta en ny riktning i livet. Man kan inte fortsätta i samma  gamla hjulspår. Åtminstone inte så länge det inte bringar en lycka. Och lycka är väl det vi alla vill ha?
Det finns så mycket vackert i livet, det gäller bara att kunna se det. Jag ska försöka det nu. Se klart och tydligt även när dimman tätnar.
Idag jobbar jag kväll. Helt okej. För jodå jag fick visst förlängt till den 18/9, hurra för mig! Förvisso bara på 65% men förhoppningsvis kan jag jobba lite extra och så kan jag förhoppningsvis få komma med i den där bemanningen..
Har ringt & jagat lärare för att få reda på när skolan börjar. Den börjar visst den 29 och det skulle tydligen redan vara utskickat info om det, så varför har inte jag fått ngt för? Givetvis svarade inte läraren som ska kunna ge mig svar på detta. Men, skam den som ger sig.. jag tänker jaga henne även via mejl.
Annars blir det nog inte så mkt gjort idag innan jobb. Ska ner & lämna ett par filmer jag hyrt, varav den ena inte går att se.. knappt störigt.
På Fredag blir det äntligen dags att få träffa C&B. Efterlängtat. Just nu är jag inte ett dugg sugen på vin så tänkte föreslå att vi kanske kör en bakkväll, vad sägs?
Nu ska jag fortsätta att med ett öga titta på Våra Bästa År och med det andra läsa lite bloggar.
Men först en liten bild:
2 Skabbråttor i PB.
Jag tror att våra resor var början till slutet på vår vänskap.
Inte för att vi nu är ovänner
det är väl mer så att vi inte passar ihop längre.
Lite som när man håller sand i händerna
för eller senare rinner de ur
För det skulle aldrig vara där ifrån början.

Kommentarer
Postat av: Jessica - En flicka som är stark

Väldigt kloka ord. Det är svårt att bryta sina mönster, vad det än handlar om. Man är så bekväm med sin vardag även om det inte alltid är det man vill...



Kul att du har fått förlänga ditt jobb, fina du.

2011-08-17 @ 12:48:59
URL: http://jessi91.spotlife.se
Postat av: Anna

Så himla fint. Som vanligt.

2011-08-17 @ 13:41:41
URL: http://charlottafia.blogspot.com
Postat av: Helena

brukar läsa din blogg men är dålig på att kommentera så ville bara säga Hej

2011-08-18 @ 09:57:58
URL: http://helenaskvarter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0