Jag fångar alltid fel, eller så blir jag fångad fel.

Torsdag. Regnet slår mot rutorna & himlen är alldeles grå.
Jag tänker mycket på dig nu. Det är jobbigt. Ibland drömmer jag om dig. Att vi återförenas. Det vill jag inte. Mitt hjärta klarar inte att dö 2 ggr om.

Igår ringde min mobil 2 ggr. Jag svarade 0 ggr. Det fanns en gång i tiden då jag skulle kastat mig ner för både dal & stup för att svara på dina samtal. Idag känner jag inte så. Idag tänker jag mest att du är jobbig, men att jag trots det vill veta vad du vill.
Kanske ringer jag tillbaka idag, kanske gör jag det inte.

För att gå över till något roligare så satt drömklänningen som en smäck, fram tills dess att Pappa frågade hur höga klackar jag skulle ha till, eftersom klänningen var så lång. Men det kvittar, jag ska behålla den trots det. Den får väl helt enkelt släpa i marken då.
Mamma sa att jag såg ut som en Hippie i den. Tack. Jag tänker mig att jag är en lätt solbränd, ljushårig, vacker Hippie i sommar.
Jag ska klä upp mig & låta den släpa mot Greklands varma asfalt.

Jag finner alltid män som inte passar mig
män som bor där
inte här
Som den gången då jag i ett hav av alla människor blev utvald av just honom
han som lyfte upp mig i sina starka armar
& vi viskade svala ord i den heta natten
Han som bodde på samma hotell
men som bodde i en helt annan stad
i ett helt annat landskap
Precis som det alltid är.

The story of my life.

Nej vet ni vad? Nu ska jag plugga. Men först kolla min ekonomi.. hjääälp!


& så såg jag ut då
& nu vill jag ha sommar
bruna hy & fläckiga fräknar.

Kommentarer
Postat av: Dixi Wonderland

Svar: Det ska jag göra ;D

2011-03-31 @ 14:26:54
URL: http://dixiwonderland.com/
Postat av: annsoh

Nu kör jag igång dagens blogg!

Gå in och anmäl dig! :D lycka till! :D

2011-03-31 @ 23:38:45
URL: http://annsoh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0