I sommar vill jag..

I sommar vill jag..

Hoppa så högt på en studsmatta att det känns som att jag hoppar av den. Doppa fötterna i lite för kallt vatten. Äta jordgubbar med grädde och så mycket socker att det knastrar i tänderna. Känna stenarna bränna under mina fötter. Få ett stänk saltvatten som svider till i ögat. Se solen gå ner över havet och måla den vackraste bild som finns. Äta mjukglass som smälter och rinner i värmen. Sitta på en filt i gräset med fina människor. Känna daggvått gräs mot mina nakna fötter. Dansa så håret lockar sig. Dricka en kall kall cider. Gå längs strandkanten och låta tankarna vandra. Dricka bubbel som sprider sig så där härligt ut i hela kroppen. Känna doften av grillat när jag klivet utanför min trapp.

Allt det där och lite till.

& allra helst inte ensam.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0