Leve Livet.

Om jag tittar på min handled så står det där. I klartext. Fast på ett annat språk och med en lite djupare mening; Viva La Vida.
Jag funderar på vad det betyder. Leve livet.

Att leva livet. Vad innebär det egentligen? Jag tror inte att jag gör det just nu. Jo visst lever jag, det gör jag allt. Men så där på riktigt ni vet. Så där så att varje andetag känns genom hela kroppen. Det är på riktigt. Man är här och man är här nu.
Jag vill kalla det äkta.

Jag vet precis hur jag vill att det ska vara för att jag ska känna mig levande på riktigt. Det handlar inte om några stora saker. Det kan räcka med lite saltstänk benen och sol som bländar mig från den spegelblanka ytan.
Det handlar om att finna någon att dela allt med. Helst en kärlek men en riktigt fin vän skulle också fungera.

Någon som kan förstå det där lilla som ska till för att man ska känna sig levande på riktigt; En skål jordgubbar och grädde, med så mycket socker att det knastrar i tänderna, en filt och en bra bok, en frukost i skuggan. Små enkla ting.

Jag är trött på vardagen. Trött på att allt bara flyter på. Fast att det faktiskt inte ens gör det. För det har hänt så mycket nytt i mitt liv. Jag har börjat en utbildning och sakta men säkert tar jag mig fram mot mitt mål.
Jag fick VG & MVG i mina 2 kurser & jag har fått sommarjobbet jag ville. Om en vecka åker jag på semester. Jag borde vara nöjd. Men något fattas mig.

Jag vill ge mig själv en käftsmäll & skrika DET ÄR SOMMAR LOTTA; NJUT! Men så tänker jag.. Vem ska jag njuta med? Vem vill åka och plocka jordgubbar med mig, vem vill ligga i gräset & se molnen flyga förbi, vem vill klä smultron på en tråd, vem vill dricka kaffe & äta bullar tills magen blir så där stor, vem vill köra till en sjö man inte ens visste fanns?


& då kommer den. Ensamheten, men mest av allt, den skrämmande tanken på när tar den slut?


Kanske hade hon rätt, kanske är jag inte gjord för att leva i en småstad. Det lär vi aldrig få veta. För jag bara flyter med, och drömmer om en annan tid, en annan plats och någon att hålla i hand..

Kommentarer
Postat av: Louise

allt bra idag då? :)

2011-06-15 @ 16:34:08
URL: http://sepenteen.blogg.se/
Postat av: Louise

härligt :) jo de e super med mig :)



gör dudå?:)

2011-06-15 @ 16:41:40
URL: http://sepenteen.blogg.se/
Postat av: Louise

okeej :) ta de lugnt :)

2011-06-15 @ 16:54:26
URL: http://sepenteen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0