snyggast.se

Lyssnar på Chris Medina - What are Words. Igår såg jag videon från Idol för första ggn, då grät jag. Idag såg jag musikvideon, då grät jag. Tänk att det finns sådan kärlek. Tänk att det finns killar som står vid sin tjej genom allt. Tänk att man kanske inte behöver ge upp hoppet? Något jag ofta gör.
Men är det konstigt när man så många ggr är "den andra". Inte för att man gör ngt, mer för att man blir erbjuden chansen att göra det. Är det då konstigt att man tvivlar på killar? För man vet precis hur enkelt det är för dom att glömma den som står vid deras sida.
Jag har fått erbjudande från sambokillar, gifta killar, killar som nyss gjort tjejen på smällen, killar som nyss låtit sin tjej gå igenom sjukt stora prövningar, killar som "bara har en tjej", killar som nyss blivit pappor, killar killar killar.
Jag säger det inte som skryt eller så, för det är väl inte direkt något att vara stolt över? Jag bara konstaterar att det blir lite svårt att tro på den där äkta kärleken då.
Jag minns en gång då jag var runt 20. Vi hängde alltid på ett ställe som hette Q. Jag träffade en kille som jag hängde med ett tag. En dag hade killen en tjej. En otroligt vacker sådan som förtjänade att behandlas med all respekt i världen. Vad gör killen? Han står med mig, mitt ute på dansgolvet, samtidigt som hon är där. Han kommer in på tjejtoaletten när jag är där. Kort & gott, han behandlar henne som skit, som det j*vla praktsvin han var!
Sen kan ni bara gissa vem som tog smällen för det?
Nu låter jag inte killar bete sig så tillsammans med mig längre. Nuförtiden har jag lite mer självrespekt.
Samtidigt är jag inte mer än människa & jag har svårt att se att det är mitt fel. Det är väl inte jag som har tjej eller?
Ibland frågar jag killen "-Har inte du flickvän?". Vet ni vad jag oftast får till svar? "-Jo, men hon är ju inte här". Eller så är det såklart mitt fel. Jomen jo, det känns ju logiskt..
Men det är klart, vem kan mostå denna pudding?
Snyggast.se?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0