Jag hör kanske inte hemma här?

Sitter & tittar på Allsång på Skansen. Tänker på hur vackert Stockholm är. Tänker på de ord jag en gång fick till mig. "-Du är ingen småstadstjej, du kommer aldrig att bli lycklig här". Jag undrar, är det så?
Nej, jag ska inte flytta till Sthlm. Ja, jag älskar min hemstad. Men ibland undrar jag dock. Ibland tycks tiden stå alldeles stilla här, fast allt runtomkring snurrar förbi..
Tänk om det är så, tänk om det är där lyckan är. Där han är. Och så är jag här, fast i en småstad, fast i rutiner. Jag önskar att allt vore enkelt, men livet är inte enkelt.
För jag tog åt mig av orden hon sa, tog in dom & tänkte att hon säkert har rätt. Sen lade jag dom åt sidan, så där som man alltid gör..
Trots det har jag cyklat runt med ett leende på läpparna idag,
saker & ting går inte ihop.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0