NYC baby!

Godmiddag. Har nyss tryckt i mig en skål med pasta. Hitintills idag har jag hunnit med ett besök på Komvux samt en sväng i stan & ett besök på Biblioteket. Flitig tjej. Det var verkligen inte igår jag var på biblioteket.
Jag minns att jag älskade att gå dit när jag var yngre. Där kunde jag gå i timmar, titta & känna på alla böcker, andas in den där alldeles speciella 'boklukten' & såklart låna med mig en hel drös böcker hem.
Det var så enkelt att försvinna in i en annan värld där. En verklighetsflykt..
Idag fick jag dock inte med mig några böcker hem, tyvärr. Däremot fick jag "beställt" en bok som jag behöver läsa i den kursen jag går nu. Lucky me upptäckte att det var tur att jag cyklade ner & fixade det direkt för när jag gick ut från bibblan upptäckte jag att en av mina "skolkamrater" var på väg in. Kan gissa på att även han skulle ha tag i ngn av böckerna, synd då att jag bokat upp alla! Mohahaha..
Jag har ont i min tand. Min visdomstand. Egentligen är det nog mer tandköttet jag har ont i. Hur som helst så håller det på att driva mig till vanvett. Tror jag måste opereras, minst..!
Så vad ska jag nu sysselsätta mig med? Diska & måla naglar sen får jag se. Ikväll blir det Core, men det vet ni ju redan. Har fortfarande träningsvärk sen i Tisdags, men varför inte smälla på med lite till?
Jag, Lillebror & Pappa väntar på tåget i Darien. Sol i ögonen ngn?
Fast det ser ut att vara disigt..
Denna dagen minns jag väldigt väl. Det var första ggn i mitt liv som
jag skulle få besöka NYC.
Om det började regna det mest sinnessjuka regn jag  varit med om där?
Om vi fick trängas under ett litet parasoll för att ta skydd?
Om vi vart alldeles dyngsura från topp till tå?
Ohja. Trots det var det en utav de bästa dagarna i mitt liv.
NY kan verkligen ge en nackspärr & tänk att det faktiskt är precis så där
som på film.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0