Att bli matad.

Hej bloggen!
Hemma & landar lite innan jag ska cykla till stationen & ta tåget till Malmö & min jobbcoach. Hoppas att det inte tar alltför lång tid där bara, har lite att fixa med här hemma. Lektionen idag tog iaf längre tid än vad jag hade räknat med.
Vi skulle mata varandra. Gud vad konstigt det kändes. Vi skulle alltså "spela olika roller" & bilda grupper om 2 där vi turades om att vara brukare/vårdare. Det kändes lite konstigt & det var ganska så svårt att ta det seriöst. Men om man verkligen försökte att leva sig in i det så kunde man om man som jag, som spelade förlamad, faktiskt känna hur otroligt utlämnad man kände sig. Tänk att vara så beroende av en annan människa, att inte ens klara av ngt så simpelt som att äta mat själv.
Har du tänkt på det ngn gång? Gör det nästa gång du äter vettja. Tänk dig att ngn annan ska mata dig, sköta takten, stoppa in maten i din mun, hur mkt, går det bra? Osv..
Otroligt utlämnande kan jag säga.
Jag ska själv äta nu så man slipper vara hungrig & arg när man ska åka tåg..

Kommentarer
Postat av: ELIN

ni.matade.varandra.. okeej ..

2011-02-10 @ 12:00:18
URL: http://esks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0