Vill du låna min tröja?

Det ringer en dåre på porttelefonen; "-Släääpp in mig". "-Ookej?" & svarar jag & öppnar. Men ojdå det var visst bara min lilla Mamma som kom på oväntat besök. Jag tyckte väl att rösten lät bekant..

Till det roliga nu då.
Idag på jobb så var jag hemma hos en herre, modell större. När jag kommer in ifrån tvättstugan så ser jag honom sitta vid bordet iklädd den svintightaste tröjan jag sett i hela mitt liv. Jag lovar den var såå tight att knapparna såg ut att sprängas vilken sekund som. För att inte tala om de fina "glipor" som bildades mellan varje knapp, eller den vulgära urringningen. Det såg ut som en riktigt ungdomlig modetröja & jag funderade på om hans dotter inte var riktigt klok som köpt den åt honom ( för jag tog för givet att det var hon som skaffat den ).
Då jag påpekade för denna lilla herre att tröjan satt en aningens, okej helt galet tight på honom så jodå det höll han med om, men han gillade den ändå. Den gick ju på honom & han tyckte att det var himla skönt med en tunn skjorta med långa ärmar. En sån hade han aldrig haft förr.
Eftersom han själv uppenbarligen var himla nöjd med sin nya tröja så lät jag honom vara. När jag sedan ska gå så kan jag inte hitta min kofta. Jag börjar leta, funderar, frågan herren, tittar på herren.. & INSER.. att det är MIN tröja som herren tagit på sig. Min vita kofta i strl XS har denna herre i strl XXL? krängt på sig. Först då ser jag det.. & inser hur vansinnigt kul det ser ut.. hahaha. Påpekar detta för herren.. "-Det är ju min kofta du har tagit på dig". "-Jaha, den hängde ju där så jag trodde att du hade hängt fram den till mig". Alltså jag tror inte att ni förstår hur kul detta såg ut, och hur himla synd det är att vi inte får lov att fotografera på jobbet. Hur som helst.. Jag lyckades kränga av herren tröjan utan att den slets i bitar.. & fick mig ett gott skratt..

That made my day!

Kommentarer
Postat av: MICHAELA VERITAS

Hört talas om talesätt någon gång lilla fröken?

2011-08-09 @ 19:20:30
URL: http://mondoblog.se/veritas
Postat av: - sara

Kikar bara in för att önska dig en fortsatt trevlig vecka :)

2011-08-10 @ 09:50:26
URL: http://sarabackman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0