En titt i backspegeln.

Vi kikar tillbaka för att se vad som pågick denna dag år 2008.

"-Varför dölja ngt som är så fint?"

Jag vill tro att varje gång mitt hjärta brister så lär jag mig ngt nytt.
Något som är bra.


Han lärde mig att uppskatta min kropp, att inte skämmas för den jag är, att bara njuta av att vara, precis så som jag är.
Ibland kan blickar säga mer än ord, de där vackra orden som kommer till blir som sockret på jordgubbar..

"-Varför dölja ngt som är så fint?".


Varför ska alltid det som känns så bra visa sig vara så fel, varför kan hjärtat aldrig någonsin få ro? Slå i takt med ett annat hjärta.

Det är inte det att jag blir kär. Det är bara det att för varje gång det brister så undrar jag.. om jag någonsin kommer att bli kär?


Jag är bitter idag. 


Nu ska jag tända ljus, ensamensam.
/ Denna dag för exakt 3 år sedan hade jag skrivit en massa inlägg. Flera handlade om ungefär samma sak & resten handlade om vädret. Jag valde ut detta. Kanske för att jag känner så där igen, den där ensamheten menar jag. Kanske för at jag önskar att få känna det där igen, när man nyss har träffat någon, om så för ett kort äventyr. Men mest av allt, givetvis att slippa känna den där förlusten, de ensamma hjärtat. /

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0