Den är här nu.

Dagen idag började smått kaosartat. Någon som är förvånad? Nej. Därefter har dagen faktiskt förflutit bra. Min telefon är åter på banan vilket känns oerhört skönt. Man är för tusan helt handikappad utan den.
Har fått en kallelse från Mödravården. Där står att man ska ringa dom för att boka tid. Nu undrar jag HUR man ska kunna göra detta när det är stört omöjligt att komma fram. Upptaget upptaget upptaget. Suck.
Idag på jobbet fick jag höra att en utav mina kolleger har dränkt en katt. För att hon ansåg att den var sjuk. Hur j*vla sjukt är inte det? Nej jag gillar inte katter, men fyf*n så där gör man bara inte. Det mår till och med jag dåligt av. Sen hade hon dessutom delat en åkermus i 2 med hjälp utav en spade. Detta hade hon sedan förevigat på bild, skrivit ut på ett papper & tog med & visade detta för sin kollega. Hon satt den hade haft len päls..
Men helt ärligt talat, HUR psyko är den kvinnan?

Har sen jag kom hem roat mig med att duscha & fixa mat. Tryckte nyss i mig en mkt god pastagratäng, så nu är jag mätt & belåten.
Spikat bio med A på Fredag. Hon ska få det som en liten försenad fölsis från mig. Så får se om jag hittar ngt bra nu.
Annars har det nog inte hänt så mkt.
Du är där & Jag är här. Det är som det brukar vara.
När jag genar över gräsmattan känner jag hur höstlöven prasslar under mina skor
Jag trampar på en kastanj
& känner att den är här nu.

Hösten.

Jag vill linda in mig i tjocka halsdukar
bli rosig om kinderna
& dricka varm choklad under en filt

Med dig. Alltid med dig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0