Till min lilla Pappa.

På Söndag är det Fars Dag.
Min Pappa är inte lätt att handla till. Inte för att han på något vis är kräsen eller så. Mer för att det finns inte så mycket att ge honom? Visst jag kan ge honom ännu en tröja, tråkiga trisslotter eller en parfym som han inte använder. Men det vill jag inte.

Jag skulle vilja ge min Pappa något alldeles speciellt. Om jag bara kunde komma på vad det skulle vara.
Kanske ska jag ge honom ett par rader där jag berättar vad han betyder för mig?
Min Pappa är en såklart fantastiskt. Så tycker väl många om sina Pappor? Men min är det.

Så detta är till dig lilla Pappa:
Så mycket jag har gjort i mitt liv som jag vet har gjort dig besviken. Att jag inte orkat prestera, struntat i skolan, skolkat, aldrig riktigt orkat bry mig. Jag vet att du har varit besviken på mig då. Men det jag bär med mig ifrån allt detta är hur du trots allt alltid har funnits där & stöttat mig. Efter att allt har kommit fram, när besvikelsen har lagt sig. Då har du funnits där & stöttat mig, backat upp mig & försökt få mig att kämpa vidare.
Jag har aldrig känt någon press från din sida. Kanske är det därför som jag aldrig orkade bry mig fullt ut? Kanske hade jag behövt lite press på mig. Åt det kan man inget göra nu. Jag är nog trots allt glad att jag inte har haft det. Att jag alltid har fått gå min egen väg. Att jag alltid har känt att du kommer stå där vilket håll jag än väljer att vika av på.
Jag vill dock inte att denna text endast ska handla om misstag. För mest av allt finns min Pappa i mitt liv i fina stunder. Men det är alltid enklare att försöka skriva vackert om det som är svårt. Det där rosaskimrande & vackra blir inte lika bra i ord.
USA är & förblir ett utav de vackraste minnena i mitt liv. För det kan jag inte tacka dig nog. Att vi som familj hade så underbart fantastiska veckor tillsammans är för mig en stor sak att bära med mig i hjärtat. I tråkiga tider väljer jag att ta fram minnen från dess. De får mig att le & bli varm i hjärtat.

Du har tagit dig långt här i livet. En dag hoppas jag att jag själv kan göra en sådan resa. Jag är stolt över att få kalla dig Pappa. Inte för vad du gör, utan för vad du är.

Jag vet att du alltid kommer att finnas där för mig & jag vill att du ska veta att jag alltid kommer att finnas här för dig.
När du & Mamma blir gamla & gråa ska jag ta hand om er så som ni alltid tagit hand om mig.

Inför dig kan jag skratta, inför dig kan jag gråta, inför dig kan jag vara precis den jag är.
Man behöver inte kasta ur sig det var & varannan dag, du vet att Jag älskar dig Pappa.


Ord kan aldrig någonsin beskriva hur mycket du betyder för mig.

Kommentarer
Postat av: Jenlen

God morgon! Han blir nog riktigt glad och rörd av att läsa detta,jätte fint skrivet..vi är väll lite tråkiga men firar direkt inte far och mors dag iof när min morfar levde va vi hos dom på farsdag och åt middag men nu inget..jätte fin ny blogg du startat du är så fin,fina bilder på dig! Ha en trevlig lördag nu.

2010-11-13 @ 08:42:50
URL: http://jenlen.blogg.se/
Postat av: Bloggarmaja

fint!

2010-11-13 @ 11:28:25
URL: http://bloggarmaja.webblogg.se/
Postat av: Jenny

Hihi varsegod :) okej mm jo mIn syster ringde idag och bad mig köpa en Triss eller ngt till pappa imorgon så ngt litet skulle han få iaf.ska du göra denna lördag em/kväll då? Kram

2010-11-13 @ 14:50:33
URL: http://jenlen.blogg.se/
Postat av: pappa

med tårarna rinnande försöker jag samla mina tankar, du skriver som vanligt mycket vackert. Dessa rader är mycket bätrre än någon present i världen. Det är mycket möjligt att jag skulle pressat dig mer under skoltiden menjag är tveksam till att det hade gjort nytta då. Man måste ja rätt motivation o det tror jag att du har nu i stället. Jag tror inte på att tvinga människor till något de inte själv önskar. Fast jag sällan säger det så vet du att du är min ögonste Jag kommer att stötta dig i dina val, vilka val du än gör. Håller med dig när det gäller USA, man talar om minne för livet men detta är ett minne för evigheten. Tack åter igen för de fina orden på Fars Dag. Vi behöver inte säga saker o ting så ofta, vi vet var vi har varandra ändå.

2010-11-14 @ 19:34:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0