It's time to wake up.

Ja visst är det som hänt i Norge något alldeles fruktansvärt, ingen tvekan om det. Men har ni tänkt på hur mycket hemskheter det händer VARJE DAG, VARJE MINUT i andra delar av världen? Nej för vi tar aldrig åt oss förrän det kommer oss själva så där riktigt läskigt nära. Jag säger inte att det är något fel i det, det är bara så som vi människor fungerar.
Nu har vi iallafall fått en tid till tanke, en tid till reflektion. Såklart går även mina tankar till de drabbade i Norge, men dom sträcker sig även längre än så.
För att lämna det då. Det är ett ämne som kommer att tas upp nog som det är..
Igår var en fin kväll. Började den med att leka & busa med Michaela. Blev även middag tillsammans med henne & Mormor, mys. Hon är den sötaste lilla ungen jag vet & när hon blir lite så där ledsen för att man ska gå så gör det allt lite ont i en. Men hon är inte svår, ett löfte om att vi ska busa igen snart & hon skiner upp. Sötaste lilla hon! Vad jag önskar att dom bodde närmre..
Efter ett par timmars bus gav jag mig hem till min andra tjejkusse, där bjöds det på vin & massa snack. Precis så där som det ska vara.
Kvällen avslutades med att jag & Kusse åkte ner i stan, vände i dörren till Tages & tog en taxi hem. Bra avslut.
Cyklade hem & bäddade ner mig med en lagom liten huvudvärk.
03:00 vaknar jag av att hela mitt sovrum skakar från grannens rejvparty en halvtrappa ner. Med ett dunkande huvud förvandlas jag till flyförbannad.. Låter det gå en stund, klär sedan på mig & går ner & ringer gå. Givetvis öppnar inte tönten, inifrån hör man "-Skit i det". Spela rejv kan man men man kan inte vara man nog att öppna & stå till svars för det? Tog ett moget beslut & sparkade på dörren & gick därifrån..
Bäst för honom att det inte blir en repris.. Tror att hela mitt hus var i uppror igår..
Idag är tanken ( eller den var iaf igår.. ) att vi ska till Maria i Hbg, we'll see about that..! Men jag hoppas såklart att det blir av, need some fun!
Fram till dess att jag får veta vad som gäller ska jag nog inte göra ett dugg. Har varit duktig & städat & fixat här hemme så nu är jag allt värd att slappa lite..
& så ringde Kusse, när man talar ( skriver.. ) om trollen.. Hbg it is! Pizza, vin & mys.. Det är kärlek.. igen!

En fin människa sa till mig att man en dag bara vaknar upp
& inser att det är dags att gå vidare.
Jag tror att den dagen ska komma snart,
mitt hjärta behöver den dagen.

Som en dröm om en ny horisont att blicka bortom
ett annat hjärta att drunkna i.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0