Jag fångade en Fjäril.

Det flyger en fjäril härinne
jag skulle vilja fotografera den
men jag tror att den blir rädd
och flyger sin väg då.
Vacker är den i vilket fall som
och jag
som är som jag är
väljer såklart att se det som ett tecken.

För nu måste det väl bara bli vackert snart?

~'~
Idag när jag cyklade hem så hade jag ett kort samtal med en utav mina högst älskade vänner. Vi pratade om att vi skulle ses på Måndag & han frågade om jag hörde av mig till henne om det. Då sa jag som det var, att nej det tänker jag inte göra, och så berättade jag precis varför. Så nu ses vi utan henne, så där som vi gjorde sist.
När jag sen cyklat en bit till så cyklar vi förbi varandra. Hon kastar ur sig ett hej & jag nickar så där som man gör åt en avlägset bekant.
Vet ni vad? Det kändes inte ens konstigt, det kändes mer som att det är där vi är nu.
Jag är trött på att fråga, skicka, tjata, alltid styra upp.
Du blev den du sa att du aldrig skulle. Men om sanningen ska fram så var vår vänskap förbi redan innan dess.
Det är bra så, det är bara det att det är märkligt. Tänk att det finns en människa du en gång berättade alla dina djupaste hemligheter förr, nu minns du knappt hur hon ser ut.
Minnet bleks
Så där som ett fotografi.
~'~

På tal om annat. Efter två ganska tuffa dagar på jobb, mentalt menar jag.. så tyckte jag idag att jag förtjänade att få se färdigt min film. Som jag så snällt fick hämtat ut en ny då jag inte kunde se den jag haft hemma. Men vad händer då när jag sitter här & ska göra detta? Filmj*keln fungerar inte! Alltså en helt ny film som varken fungerar i dvd eller dator. Nu börjar jag att fundera på om det vilar en förbannelse över den filmen?
Känns ju knappt lustigt att gå ner & klaga även på denna, men vad ska man göra? Har ju för tusan betalt för den!
& så sätter vi CHECK på Dagens I-landsproblem.

& för att detta inte ska bli Världshistoriens längsta inlägg så sätter jag punkt, med en bild..
Vinkärringen herself för ngt år sedan.
Efter förra helgens bravader har jag bestämt mig för att ha ett litet
alkoholuppehåll. Ja jag vet, vi får se hur länge det håller..
Har känt en riktig avsmak för det hela veckan och nu hoppas jag
att det håller i sig även över helgen.. Det är nämligen då Vinkärringen
brukar vakna till liv.
Jaja, inte så att jag är alkis eller så va men ni vet när det ibland bara blir
för mkt & man får liksom nog?
Så har jag det nu & så ska jag bannemig ha det minst 2 helger!

Man får börja lätt liksom..

Kommentarer
Postat av: Helena

ja jag vet, det är kul o veta vem som läser :) lägger till dig på bloglovin så jag inte missar några inlägg

2011-08-18 @ 19:36:55
URL: http://helenaskvarter.blogg.se/
Postat av: Ina Fina

Svar:



Tack för du svarade på modefrågan på www.inapia.blogg.se ! Vinnar klänningen är ute på bloggen och även en ny mode fråga du kan svara på! Välj mellan 9 olika väskor till skol och jobb starten! Vilken skulle du valt! Have a najjjss day!

2011-08-18 @ 22:26:11
URL: http://inapia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0