& så fick jag nog.

Igår fick jag nog. Efter att ha pratat med min arbetsgivare så valde jag att sluta, i allra högsta samråd med henne. Jag väljer att inte gå in på alldeles för mkt detaljer, men jag kan säga så mycket som att jag har aldrig någonsin känt mig så förminskad och osynlig som jag gjorde där. Som något katten släpat in. Favoritisering och "utfrysning" är något som för mig är så vidrigt att jag inte finner ord för det. Nu hoppas jag bara att våra ord & det faktum att folk faktiskt lämnar på löpande band kan få folk att få upp ögonen, inte för att det hjälper mig, men mest för sakens skull.
Det var minsann inget lätt beslut, det ska ni veta. Men att gå till jobbet & må dåligt p g a en enda människa fungerar inte för mig.
Jag har gråtit & jag har varit arg. Som vanligt har allt utspelat sig hemma hos Familjen & jag är som vanligt otroligt glad över att jag har dom i mitt liv. Dom finns där & stöttar mig genom allt & det finns inga ord för vad dom betyder för mig.
& tro mig, jag har haft ångest för att gå till jobbet tidigare, men detta, ja detta var beyond det. Den känslan jag kände inom mig kan jag bara inte beskriva för någon.
Min enda tröst är att jag inte var ensam om detta, det hjälper faktiskt litegrann.


Nu vänder jag blad i boken, eller så skriver jag kanske ett nytt kapitel?


Idag ska jag iaf åka till Hbg med Mamma. Ska titta på "presenter" till världens sötaste lilla Kusin. På Onsdag åker vi ju nämligen till Sthlm, woho vad jag längtat!
Senare ikväll blir det träning, antingen så hinner jag bara till yogan, eller så blir det båda Core & Yoga. We'll se!
Nu ska jag iaf ta & fixa till mig här. Hade tänkt hinna titta på lite jobb & kanske plugga ngt innan jag beger mig.

Dagens visdomsord; Ta ingen skit, ingen människa är värd det!





Så här vill jag kunna gå klädd nu..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0