Mot en ny kropp!

Sitter & tittar på Efter Tio med Malou. Det handlar om hur viktigt kosten är för oss människor.
Jag är väl kanske inte den nyttigaste människan i världshistorien, men dock är jag nog inte heller en utav de onyttigaste? Jag är inte en människa som någonsin orkat sätta sig in i en diet, kanske mest därför att jag aldrig har haft ett behov utav det.

Nu tänker jag dock börja lägga om min kost lite. NEJ JAG SKA INTE BANTA! Det skulle jag aldrig få för mig. Jag tänker mig mer att jag ska sluta äta en massa onödiga saker. D v s endast äta chips & godis på helgen. Inte trycka i mig en massa onödig skit som Mc Donalds, BK and so on mitt i veckan. Börja äta mer frukt & grönsaker.
En enkel sak är exempelvis att byta ut chips & dippa mot grönsaker & dippa. Enkla små saker.
Men fram för allt hoppas jag mer än ngt att jag verkligen ska bruka allvar med det här med träningen nu. För det är det jag behöver; bygga upp min kropp, bygga muskler.
Jag brukar läsa Kissies blogg. Jag vet att hon provocerar. Men ngt som verkligen kan göra ont i mig är att se alla hennes photoshopade bilder samt att läsa om alla hennes dieter & bantningspiller. Det gör ont i mig för att jag vet att det är så många småtjejer som läser hennes blogg & trillar dit på vad hon skriver.
Men tro mig tjejer, man kan inte överleva på att endast äta 3 knäckebröd om dagen.
Att gå ner i vikt handlar inte om att sluta äta. Det handlar om att äta rätt samt röra på sig.

Dagens ideal leder till så mkt dåligt självförtroende samt ätstörningar.
Jag har hört det såå många ggr "-Gud vad jag är hungrig idag jag har inte ätit ngt på hela dagen" & så går man upp på Konsum & handlar ett choklad som man trycker in i huvudet & känner sig nöjd med att det är det enda man ätit.
Förstår ni inte hur korkat det är?

Jag vet här sitter jag som är så smal av naturen på mina höga hästar & predikar för er. Men nu ska jag lära er ngt, kroppen mår INTE bra av att stoppa i sig en massa skit bara för att man är smal. & även jag märker skillnad på min kropp om jag tycker i mig en massa onödigt skit.
Min träning handlar alltså inte om att tappa i vikt utan den handlar om att bygga upp en stark & frisk kropp som jag kan leva i. & vad gäller kosten så gör jag det just för att vem vet hur min kropp ser ut på insidan?
Nu är det snart dags, så här pepp är jag!

Kommentarer
Postat av: Camme

Lotta, jag kunde inte ha sagt det bättre. Vilket bra inlägg, I like it alot. Jäkla va vi kommer va heta i sommar för att vi lever sunt och käkar rätt :) grymt med spinningpass, jag har faktiskt börjat gilla det på senare år. Tror att du kanske gillar Indoor walking med. kick 'n box låter som en typisk Camme-träning. Jag skulle gissa på att det är en typ av fitnessboxning där du kör mot en annan person. Ni har mitsar - en slags kudde som den ena håller i och den andra har boxhandskar och får köra olika boxningssmällar mot dessa mitsar. kicken kommer in kanske för att de har tagit sparkslag inspirerade av t.ex kickboxning. Gillar du att svettas som en gris och få den där adrenalinkicken så rekommenderar jag det. Du kan ju själv styra intensiteten. I början kommer du aksnke göra samma misstag som jag alltid gör. Jag kör på 110 % och mjölksyran kommer krypandes. Efter ett sånt pass är jag sååå nöjd :) Men testa det!

2011-01-14 @ 14:53:07
URL: http://perfektochoforstorbar.blogg.se/
Postat av: Nessie

Ja verkligen fan vad du har rätt!!!

HP=Harry Potter, TTS= The Twilight Saga

Gillar du HP & Tts?

kramkram

2011-01-14 @ 20:11:21
URL: http://bloodi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0