En 2-årig tillbakablick.

Inga-Liiiiiiiiiill!

Jag vet inte om ni har hört den tragiska nyheten? Jo, allas våran älskade bartender (Hej jag är 107 år!) Inga-Lill den förvirrade.. oops.. nej.. jag menade ju.. söte.. ska sluta. Det finns inga ord för hur ont detta gör i oss alla.
Saknad är inte ens i närheten av vad vi kommer att känna.
Vem fasen ska nu skämta med mig & ge mig en Sprite när jag beställt en Cider? Ingen kommer någonsin att kunna göra detta lika bra som henne.

Jag har skrivit en dikt till henne, men den är för privat för att läggas ut här.

Istället gör vi som så att ni som vill vara med & ta farväl av henne kommer hem till mig imorgon kväll. Vi dricker lite vin, tänder ett ljus.. & sörjer vår väns avslut.
Sen går vi ner & slår klackarna i taket! Beställer ngt av Inga-Lill, blir överraskade av vad vi får.. om vi ens får ngt..


Okej friends, är ni med?
/ Detta skrev jag i min blogg för exakt 2 år sedan. Jag skrattade när jag läste detta. Jag vill kunna känna den där simpla glädjen igen.

Magknip.

Nej. Jag mår faktiskt inte bra utav dig. Du är så svår att jag får magknip. Så nu ska jag försöka vara kall. Jag orkar inte ge mer. Det är upp till dig nu.
& jag vet precis hur denna saga kommer att sluta. Precis så som alla mina andra sagor slutat.

Nog med magknip nu. Lördag idag. Sweet. Har bara suttit här i soffan & latat mig hela förmiddagen. Hade alldeles strax tänkt belöna detta beteende med att klicka hem lite saker från H&M.. ( fortf inte tagit tag i det än..! ).
Sen kanske man borde ta & hoppa in i duschen & fräscha till sig lite? Hur som helst så tänker jag inte lämna denna lya förrän ikväll. Det är ju för tusan svinkalltute, så man går inte direkt ut annat än om man måste.
Ska nog underhålla mig med att röja lite här tills dess, om jag orkar vill säga.. Tröttsamt att bara lata sig.
Ikväll ska jag iaf köra ut & hälsa på Spättan. Blir skoj. Så himla längesedan jag träffade henne nu. Ja, om man bortser från 2 min på juldagen då.

Igår var jag nere & drack vin hos Caroline. Det var som alltid trevligt. Glad jag har dom två i mitt liv <3. Jag tror även att jag lyckades att underhålla dom ganska så bra med min mundering mot kylan. Haha. Har nog aldrig haft så mkt kläder på mig i hela mitt liv. Underkläder, strumpor, stövlar, leggings, linne, skjorta, luvtröja, termobyxor, scarves, jacka, halsduk, mössa, skinnhandskar & Börnes skidvantar. Jag var minst sagt rustad för kyla! Kan inte ha sett klok ut där jag trampade fram.. men frös jag? Inte det minsta.

Till det bästa nu då innan jag avrundar detta inlägg. Efter lite krig på jobbet så fick jag ä n t l i g e n min semester beviljad & resan bokad. Sthlm.. here we come! & jag längtar redan så. Men, det är faktiskt mindre än en månad dit.. så jag ska nog överleva det. Så himla skönt att ha ngt att se fram emot, även om det bara är ett par dagar.



Nej nu ska jag sluta skriva en massa strunt här.
Ha en fin Lördag!
/ & detta skrev jag för exakt ett årsedan. Herregud. Tänk att jag tyckte att det var jobbigt redan då. Det gör lite ont i mig att läsa det. Men det får mig att inse ( mot min vilja ) att allt nog var till det bästa trots allt..

Kommentarer
Postat av: keela

aaw:) kan väl alltid hoppas ^^

2011-01-10 @ 18:01:01
URL: http://keeela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0