Hej Morfar.

Såja. Nu har jag hunnit med både mitt besök på kyrkogården samt ytterligare lite plugg. Nu sätter jag punkt för dagen & fortsätter imorron med lite fler uppgifter som ska lämnas in. Har dock inte fått ngn datum för dom än? Men lika bra att göra några så att det är gjort.
Denna veckan ska jag lägga mkt fokus på mina studier. & håller alla tummar ( ja jag tjatar ) för att jag får fortsätta. Nästa vecka ska jag lägga mer fokus på arbete!
Besöket på kyrkogården var kort, men fint. Jag hade ingenting med mig, jag tror inte att det behövs för Morfar. Men nästa gång tar jag kanske med mig ett ljus, bara för att tanken på att tända ett ljus för honom känns fin.
Jag lyssnade på radio i min mobil fram tills dess att jag kom till ingången av kyrkogården. Där stängde jag av både radio & ljud. Jag vet inte varför, men det kändes på ngt vis respektlöst att ha det igång där?
Sen gick jag den lilla vägen bort till minneslunden där Morfar ligger begravd.
Gick & satte mig på den lilla bänken & bara var. I mina tankar pratade jag med Morfar & bad honom om hjälp. Blickade ut över gräset & undrade om Morfar såg mig när jag satt där.
Jag kände ro. Satt kvar en liten stund, sen reste jag mig upp, tittade mig omkring en sista gång & gick sen hemåt.
På väg ut från kyrkogården förfasades jag av askfat med en massa fimpar. Varför måste man tvunget röka på en kyrkogård för? Kan man inte hålla sig tills man kommit ut. Tycker att det känns smutsigt & respektlöst på ngt vis. Att det ens finns askkoppar där..
Nu ska jag nog tillåta mig själv att bara vara. Läsa i min bok eller kanske se ngt på play. Hur som helst, inga måsten.
Imorron hoppas jag på att jag återigen orkar sticka till gymmet på morronen.. isf är jag grym!
Jag & mina Änglar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0