Pepp Hösten!

Snart är det höst. Jag känner det i luften. Hur den där höstluften är på väg att ta sig in över oss.
Varje dag cyklar jag genom ett stråk som är alldeles klätt med löv på marken. Då prasslar det så där höstigt & löven far omkring i vinden.
Detta året har jag bestämt mig för att gilla hösten. Dessutom är jag så himla trött på detta "mellanläge" som vi befinner oss i just nu. Man vet inte hur man ska klä sig & vädret växlar från den ena minuten till den andra. Det gillar jag inte.
Så kom igen ge mig hösten nu, ge mig en höst att älska!
För att bli lite extra pepp på hösten så tänkte jag här rada upp lite som är så där extra fint med hösten:
  • Kläder, höstens mode är såå mycket snyggare än allt annat! Stickade tröjor, halsdukar att linda flera varv runt halsen, söta mössor, snygga kappor & gosiga jackor, snygga stövlar, sköna leggins i alla dess färger, lager på lager & fina färger.
  • Att få "bara vara" inne, utan det minsta dåliga samvete.
  • Gå på bio & äta biopopcorn med massa krydda.
  • Promenera i löv som prasslar så där härligt under fötterna. Så där som man kan på Järavallen, dit vill jag i höst.
  • Fotbad, för ja, nu ska jag börja använda mitt.
  • Tända ljus i massor.
  • Att njuta av en bra bok medan vinden viner utanför.
  • Dricka the & mysa under en filt.
  • Filmmaraton & flera timmar framför favorit-serien.
  • Att bara kunna ligga i sängen en hel dag.
  • Att gräva ner mig totalt i mitt plugg, jo jag är pepp!
  • Att träna sig svettig för att sedan komma ut i den kyliga luften som får lungorna att bli alldeles klara.
Här har vi lite utav det man kan gilla med hösten. Mest gillar jag det som har med kläder att göra. Har så mkt mer fina höstkläder/skor än vad jag har vår & sommarkläder..
Så bring it on hösten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0