& visst saknar jag.

Söndag. Ångesten kryper under skinnet. Så där som den alltid gör denna veckodagen. Tittar på Ensam Mamma söker. Och känner mig just, ensam. Det är något med höstluften som gör att det gör lite extra ont i det ensamma hjärtat.
Har spenderat dagen med min fina Mamma. Först åt jag middag med henne & Lillebror. Han gav mig t o m en komplimang idag min kära bror. Han sa att jag hade en snygg outfit. Det får man tacka för. The kid got style!
Efter maten gick jag & Mamma till Larssons Lager där jag fyndade 4 nya små saker till hemmet för 40 kr. Den tackar vi för. Jag gillar sånt smått plotter som piffar upp utan att kosta. Krafs krafs. Därefter gick vi bort till Gläntan & tog en fika i solskenet. Passade även där på att köpa lite nytt till lyan. En ljuslykta som var såå fin & Lottig, & så en som inte alls blev som jag hade tänkt mig. Så nu hoppas jag att min Mamma kan ordna så att jag får bytat den.
Hur som haver så var det en himla mysig dag. Mamma min lilla Mamma. Hon är den vackaste människan jag vet.
Sen jag kom hem har jag fixat & plockat lite. & bara suttit här. Slappat liksom.
& så tänker jag nu fortsätta min kväll. All by myself framför teven.
Tänker lite extra mkt på min fina Mazarin. För idag vet jag exakt hur hon känner sig. För en vecka sedan hann jag knappt in genom dörren innan mina tårar rann nerför kinderna & färgade min hy svart. Sen grät jag mig till sömns & kunde inte andas.
Saknad gör så äckligt ont.
Man vänjer sig fort vi att andas en annans hud.
Men det ska vi inte tänka på nu. Vi klarar detta fina. Både du & jag.
Nu ska jag fortsätta att försöka dämpa min ångest genom att göra inget alls.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0