Med benen i vädret & vind i min..

Idag har jag varit & tagit/gjort ( ja vad tusan man nu än säger.. ) cellprov. Det är aldrig någon höjdare & jag har varit kräknervös hela dagen. "-Slappna av" säger folk. Jomenvisst det är ju jäkligt lätt när man ligger där med benen i vädret & fläker sina mest intima delar. "-Andas in genom näsan & ut genom munnen". Hah. Man skulle nästan kunna tro att jag var där för att föda. En sån fjolla jag är alltså. Blev inte mindre nervös när det var en som studerade till barnmorska som skulle utföra det. En nybörjare liksom. Men hon var minsann duktig & allt gick hyfsat smärtfritt. Nu behöver man förhoppningsvis inte gå dit igen på 3 år..
Fick en blöja & lämnade mottagningen nöjd & glad.
Har även hunnit med att uträtta en annan sak. & Gode Gud ( om jag nu hade trott på dig.. ) hjälp mig nu med detta. Låt mig för en gångs skull ha lite j'vla flyt här i livet. Låt mig för göra detta. Ah! Kommer bli gaaalen av denna väntan.
Gör man annat än väntar i livet?

Väntar på helg
väntar på lön
väntar på besked
väntar på honom..

Om inte detta går vägen vet jag inte vad jag ska göra.. Nu längtar jag till November/December. More than ever.
Har äntligen fått bokat in en träff med min fina Mazarin. Next Wednesday. Ser man framemot. Alltid så härligt att få träffa henne & prata av sig. Jag kom verkligen underfund med hur mkt den människan betyder för mig när hon åkte till Aussie.
Sen hon kom hem har vår vänskap bara blivit starkare. Äntligen tar vi oss tid till att ses. & inte bara prata om det.
Hon är så fin hon. En äkta vän som förstår sig på mig på sitt eget lilla vis. För innerst inne är vi så lika samtidigt som vi nog är så fruktansvärt olika.
Fattar ni? Jag gör.


Nej vet ni vad? Nu hade jag tänkt sätta mig & läsa lite. Om jag klarar att hålla mig vaken vill säga.
Lyan är redan städad, så det är med gott samvete jag sätter mig & bara slappnar av. Har gått & blivit helt beroende av tetris, känner att jag behöver bryta mitt beroende lite. Såå boktime nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0