It's Complicated.

Tänk att jag faktiskt kanske skulle kunna få dig nu när jag inte vill ha dig. Dig som jag en gång skulle gjort i princip vad som helst för att fånga.
Du säger att jag är snygg. Du säger att varje gång du ser Spiderman eller ngn annan film med Kirsten Dunst så tänker du på mig. Du säger åt mig att jag ska "dumpa honom" för dig. För vad är det för fel på dig?

Det är inget fel på dig. Du är bara inte den jag vill ha längre. Visst vore det kanske till och med enklare att ha ngt ihop med dig. Men vad gör man när hjärtat säger ngt annat? Jag säger åt dig att man inte kan stänga av känslor man har. & vem vill vara med ngn som hela tiden tänker på ngn annan?

Varför sa du bara inte allt det här då när jag ville höra det för några år sedan? Jag hade dött för allt de du säger åt mig nu.
Nu vill jag bara höra allt det där från ngn annan & det gör ont i mig att det är du som säger det.

I nästa andetag gör du mig bara så arg. Eller egentligen gör du mig inte arg. Jag tycker bara att allt du säger är så befängt. Så du ska ha en snygg tjej för att kunna visa upp henne. Är det vad en tjej ska duga till?
Där & då visar du att du är precis som du alltid varit.

"-Alla snygga tjejer är elaka". Okej. Du säger att jag är snygg. Är jag alltså elak då? Du säger att .jag är det. Men det är jag minsann inte. Jag har bara låtit bli att ge dig det du vill ha den senaste tiden.


Du & Jag är som en sån där saga. En saga utan lyckligt slut. En saga som inte fungerar. För såna sagor finns inte. Precis som vi.

Men jag bryr mig om dig. Det kommer jag alltid att göra. Hade jag kunnat hade jag kanske valt dig. Bara för att sedan stå där ensam eftersom du & jag aldrig hade blivit vi. För det är så vi är.


Istället tänker jag på dig. Komplicerade vackra j*vla människa.

Avrundar detta röriga men för mig känslosamma inlägg med en enkel bild.
Jag förra sommaren på Mamis födelsedag som vi firade i Malmö <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0